مزایای درمان ایمپلنت دندانی

درمان ایمپلنت دندانی

ایمپلنت برخلاف دندان مصنوعی هیچگونه حرکتی نداشته و دچار پوسیدگی نیز نمی‌گردد و تنها ممکن است در اثر عدم رعایت مناسب بهداشت دهان دچار عفونت و التهاب شود که به راحتی با رعایت نکات ساده بهداشتی قابل پیشگیری است.

پایه ایمپلنت همانند ریشه دندانهای طبیعی است و در طولانی مدت باعث حفظ استخوان ناحیه دندان از دست رفته می‌گردد.

دندانهای متکی بر ایمپلنت قرار داده شده در فک، مقاومت بالا و زیبایی فوق العاده ای داشته و بازگرداندن توانایی جویدن طبیعی از اصلی ترین مزایای ایمپلنت می‌باشد.

با توجه به میزان موفقیت بالای این درمان، بیش از 95 درصد، و بیش از 50 سال پیشینه و سوابق تحقیقاتی در زمینه ایمپلنت های دندانی، این درمان درحال حاضر بهترین گزینه برای رفع مشکلات ناشی از بی دندانی می‌باشد.

التهاب و عفونت ایمپلنت های دندانی

اگرچه ایمپلنت های دندانی دچار پوسیدگی نم‌شوند، اما ایمپلنت های دندانی نیز مانند دندانهای طبیعی به مراقبت و رعایت بهداشت نیاز دارند، زیرا پلاک های میکروبی و باکتری ها در صورت عدم رعایت بهداشت می‌توانند موجب ایجاد التهاب و عفونت در بافتهای اطراف ایمپلنت شوند.

به طور کلی استفاده از سیگار، مواد مخدر و عدم کنترل قندخون نیز موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش میدهند، اما در صورت رعایت موارد بهداشتی این دندان های کاملا دائمی خواهند بود.

درمان التهاب و عفونت اطراف ایمپلنت های دندانی

جهت جلوگیری از عفونت پیشرفته ایمپلنت های دندانی بهتر است بعد از کاشت ایمپلنت با مراجعه و معاینه سالانه به دندانپزشک از سلامت لثه و استخوان اطراف آن ها مطمئن شویم. در صورت بروز هرگونه خونریزی و التهاب اطراف لثه و کاشت ایمپلنت به متخصص و دندانپزشک خود مراجعه کنید.